کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

مونولوگ

http://s1.picofile.com/file/7489238167/mono.jpg
  • کلاه قرمزی و بچه ننه : چند شب به اتفاق تعدادی از رفقا قول و قرار گذاشتیم برویم سینما ستاره شهر ، برای تماشای عروسکی که دارد اسطوره می شود ، کلاه قرمزی و بچه ننه . کلاه قرمزی جدید را در شب های ابتدایی نمایشش در همین سینما دیده بودم اما به اصرار دوستانی که فیلم را ندیده بودند در دام تعارف گیر افتادم تا محصول تازه طهماسب ، جبلی را برای بار دوم ببینم ، البته که خیلی کم پیش می آید فیلمی را دوبار ببینم ، حتا شاهکارهای سینما را ، آنقدر تعداد فیلم هایی که دوستشان می دارم و دوبار آن را دیده ام کم اند که می توانم بشمرم  ، بگذریم ، راستی آن شب بلیت تمام شده بود و سالن جا نداشت ، اتفاق کم نظیری بود ، اینکه روی شیشه گیشه بزنند ظرفیت سینما تکمیل است .
  • بی خداحافظی : اگر رضا صادقی را از این فیلم بگیرید هیچ چیز دندان گیری ندارد ، یک فیلم شلخته ی محافظه کار که حتا جرات نمی کند تا نزدیکی حواشی زندگی یک خواننده پیش برود ، فیلم کلی بازی بد دارد و یک کارگردانی که فقط می خواسته فیلم را به سرانجام برساند.البته که در این آشفته بازار رضا صادقی خوب گلیمش را از آب بیرون کشیده و تبدیل شده به نقطه قوت فیلم ، او توانسته حضور دوربین ترسناک سینما را نادیده بگیرد و همانی باشد که از او سراغ داریم ، یک رضا صادقی جاه طلب و پر اعتماد بنفس.
  • تالار شهید آوینی : احتمالن اگر بیست ، سی سال دیگر از مکانی در بندرعباس یاد شود که مردم از آن خاطره دارند همین تالار آوینی ست که حالا مدتی ست سوخته و خبر می رسد مراحل بازسازی اش با اتمام رسیده ، کاش سیاست گذاران فرهنگی و انجمن موسیقی هرمزگان بدنبال فکر چاره ای باشند تا تالار محلی باشد برای برگزاری کنسرت خوانندگانی که لااقل از درجه کیفی بالاتری برخوردارند ، نه اینکه هرکس توانست مجوز بگیرد و پول اجاره تالار را هم بدهد بیاید کنسرت بگذارد ، کاش یک مناسبات مشخصی طراحی می شد تا تالاری که پیش از این علیزاده ، افشار و شجریان در آن بر روی صحنه رفته اند محل برگزاری کنسرت خواننده دسته چندمی نشود.
  • بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه ایران : البته که وقتی جشنواره معتبری مانند جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ایران همزمان در پایتخت و بندرعباس برگزار شود خیر خوشحال کننده ای است اما سابقه نشان داده وقتی جشنواره ای را همزمان برگزار می کنیم آنقدر از حیث عدم استقبال مخاطب ناامید می شویم که عطای دوره بعد را به لقایش می بخشیم ، انجمن سینمای جوان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لطفن پیش از آنکه جشنواره تلف شود برای حضور مخاطبان در سالن برنامه ریزی کنید.
  • تاریخ برگزاری جشنواره : ده الی شانزدهم مهر ماه ، فرهنگسرای طوبا
  • یک پیشنهاد : نمایشگاه نقاشی ،دوازدهم تا شانزدهم شهریورماه ، فرهنگسرای طوبا
نظرات 5 + ارسال نظر
جغد بندری دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 ب.ظ

سلام مرتضای عزیز
کار خوبی اتکه با دوباه نوشتن
خوبن که هستی. خومو(وبلاگ نویسو هرمزگان) به بودن هم احتیاج موهه فکر کنم !

امیدوارم بتونم مستمر بشم
همینطورن که اگفتی
ممنون مجید عزیز

محسن دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ

در مورد فیلم بی خداحافظی و تالار باهات موافقم
خسته نباشی

مرسی

حسن اکبرنژاد سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.hakbarnejad.blogfa.com

چه اتفاق خوبی که ظرفیت سینما تکمیل شده. اتفاق بهتر شاید اینکه جشنواره فیلم کوتاه ایران در اینجا هم برگزار میشه. راستی جشنواره چه تاریخیه؟

ده الی شانزدهم مهر ماه ، فرهنگسرای طوبا

ادریس سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ق.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

درباره تالار به شدت باهات موافقم!

مانـالی چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:13 ب.ظ http://daarchin.blogsky.com/

متاسفانه کلاه قرمزی رو ندیدم،نشد که ببینم در واقع!
با بقیه ی موارد هم موافقم.
ممنون از پیشنهادت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد