کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

کافه چی !

http://s1.picofile.com/file/7257422040/ab.jpg
  • ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی : عادت کرده ایم هرساله در همین حوالی خبرهایی درباره ی جشنواره ضامن آهو در خبرگزاری های دولتی ببینیم ، جشنواره ای که ملی ست و هرمزگان هم فعلن میزبان و مقر دائمی این جشنواره است ، تا همین جایش خوب است ، اینکه ما میزبان یک واقعه هنری آن هم در سطح ملی هستیم ، اما پرسش اینجاست که نفس حضور یک جشنواره ملی در بندرعباس کافی ست [؟] به عبارت ساده تر این جشنواره چقدر به کارمان می آید [؟] آیا هرمزگان بواسطه حضور این جشنواره توانسته سری در سرها داشته باشد [؟] هرمزگان کجای تئاتر کودک و نوجوان ایران ایستاده است[؟]چند گروه تئاتری که مشخصن کار کودک می کنند در هرمزگان فعالند [؟] امتیازهای میزبانی این جشنواره برای هرمزگان چه بوده است [؟] چند چهره تازه و مستعد از صدقه سری این جشنواره به جامعه نمایش هرمزگان معرفی شده اند [؟] آیا در این سالها به استثنای گروه تئاتری رضا جوشعار چیزی برای عرضه داشته ایم [؟] پرسشی ساده :جشنواره ضامن آهو چه آورده ای برای هرمزگان داشته است [؟]
    روز ملی سینما و یک آدم : چند سال پیش بواسطه حضور خانم جاهد در واحد سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان آیین کوچکی به مناسبت روز سینما برگزار می شد ، البته آیین از کیفیت چندانی برخوردار نبود اما لنگه کفشی بود . اما در دو سال اخیر جاهد در تهران مشغول تحصیل و کار است و طبیعتن سینما کمترین اهیمت را برای سیاست گذاران کنونی دارد ، امیدوارم خانم جاهد هرجا هستند موفق و برقرار باشند.
    تی تووک : ابراهیم پشتکوهی این روزها سخت مشغول تمرین اثر تازه اش است ، مثل آب برای شکلات ، از معدود آثار پشتکوهی که تمام و کمال بر اساس رمانی به همین نام است . نگارنده شانس دیدن یکی از اجراهای تمرینی و البته کامل این گروه را داشته است ، مثل آب... از حیث بازیگری متفاوت ترین اثر پشتکوهی ست ، او در این نمایش از بازیگران دوره ی آموزشی اش استفاده کرده و بنظر می رسد به نتیجه مدنظرش رسیده است ، تی تووکی ها قصد دارند پاییز اثر تازه اشان را روی صحنه ببرند.
    چهره ماه شهریور : بابک اسماعیلی [
    بخاطر کسب مقام اول در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در رشته کاریکاتور]
     
نظرات 2 + ارسال نظر
ادریس سه‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ http://abi-sourati.blogsky.com

1.با کمال تأسف جواب تمام علامت سؤال هایت منفی است.شاید تنها ره آوردش همان «اجرا کردن» باشد چون ترسم از این است که اگر جشنواره ای نداشته باشیم کلن تئاتر کودکمان به تعطیلی کشیده خواهد شد هرچند الان هم دست کمی از تعطیلی ندارد.
2.سینما! بدجور ناخوش احوال است. هرچند این روزها کلن فرهنگ و هنرمان احوالشان رو براه نیست.
3.برای آقای پشتکوهی عزیز و گروه پویایش آرزوی سلامت و موفقیت دارم.
4.باز هم تبریک بخاطر این موفقیت در این وانفسای ناخوشی.

سپاس

حسن اکبرنژاد پنج‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:14 ب.ظ http://www.hakbarnejad.blogfa.com/

در مورد تی تووک خیلی مشتاقم که بالاخره یک تاتر خوب در بندرعباس ببینم. هر چند که آخرین تاتر نسبتن خوبی هم که دیدم از همین گروه بوده.

ما هم منتظریم دوستان زود کارشون رو ببرند روی صحنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد