کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی

کافه سوژه

فرهنگی ، اجتماعی


http://s3.picofile.com/file/7504351177/sss.jpg

  • راز آن پنجاه نفر و باقی قضایا !
  • دفاتر نمایندگی خبرگزاری ها در بندرعباس تبحر منحصربفردی در کُشتن یک خبر ، بی اهمیت جلوه دادن یک خبر و صدالبته استعداد شگفت انگیزی در بازتاب یک اتفاق مشترک به شیوه های مختلف دارند . پس از برگزاری مراسم روز سینما توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عدم استقبال مدعوین خبرگزاری مهر تیتر خود را اینگونه انتخاب کرد : غربت سینما در روز تقدیر از سینماگران هرمزگانی ، مهر در مشروح خبرش اینگونه نوشته : بزرگداشت روز سینما در هرمزگان در حالی با پنج روز تاخیر برگزار شد که عدم استقبال سینماگران و شرکتهای سینمایی در استان پر رنگ بود . ایسنا هم یکی از آن خبرگزاری هایی ست که اخبار فرهنگی را پوشش می دهد اما به چه شکل و شیوه ای ، بهتر است برای مدتی اخبار ایسنا در بخش خلیج فارسش را دنبال کنید . ایسنا معمولن هیچ موضعی ندارد و سعی می کند همان اتفاقی را که در می افتد انعکاس دهد و اعتنایی هم به اتفاقات خارج از قاب نداشته باشد ، حتا اگر دو نفر همدیگر را کُشتند ! تیتر ایسنا برای مراسم روز سینما : در مراسم بزرگداشت روز سینما از فعالان سینمایی استان هرمزگان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده سینمایی استان که در سینما ستاره جنوب برگزار شد تقدیر بعمل آمد . یک تیتر بیش از سی کلمه ای برای انعکاس یک خبر ، بدون اینکه ماجرا را بازتاب دهد و حتا صداقتی داشته باشد ، البته نه اینکه نخواسته اند صادق باشند ، خیر ، بیشتر به خاطر عدم تسلطشان به شرایط فرهنگی ست . اینکه فعالان سینما یعنی چه و چه کسانی و عبارت مبالغه آمیز خانواده سینما [!] چرا در خبر استفاده شده ، احتمالن عین همان فکس یا ایمیلی ست که در ابتدا به عنوان دعوتنامه برای خبرگزاری مربوطه آمده و آنها هم برداشته اند و با کمی تغییر تبدیلش کرده اند به خبر ، رفع مسئولیت و خدا خیرتان دهد .
  • راستی بگردیم ببینیم چرا جشن روز سینما کمتر از گذشته مورد استقبال قرار گرفت . [ پاسخ تا حدودی مشخص است]
  • هفته گذشته پنجاه نفر از هنرمندان هرمزگان با مشاوران جوان رییس جمهور دیدار کردند تا اوضاع بواقع پرجنب و جوش ، رو به رشد و پرنشاط فرهنگی را به محضرشان گزارش کنند . این خبر را خبرگزاری فارس به نقل از آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هفته گذشته منتشر کرد ، از آن دست خبرهای ابهام آمیزی که پرسش ایجاد می کند : این پنجاه نفر که بودند ، چطور انتخاب شدند ، چه گفتند چه شنیدند . لابد از همان دست جلسات آسه برو آسه بیایی ست که همه چیز از پیش تعیین شده ، که چه بگوید ریال که چه نگوید ، که باشد که نباشد و به قول استاد بهمنی : یادم باشد چیزی نگویم که به کسی بر بخورد ، دل کسی را برنجاند.
  • اگر دقت کرده باشید خبرگزاری ها به شیوه ی همکاران تهرانی اشان تازگی ها بسته اخبار فرهنگی رو می کنند ، شامل رویدادهای فرهنگی هفته گذشته و اینها . وقتی اخبار فرهنگی خبرگزاری ها را پیوسته رصد کنید به این نکته پی خواهید برد که انجمن عکاسان هرمزگان در راس لیگ اهمیت دادن به رسانه هاست ، آنها اخبار برنامه ها، جشنواره ها، اعضا و جایزه ها را در اختیار خبرگزاری ها قرار می دهند تا ملت بدانند دنیا دست کیست و چه خوب . اما در ته جدول [لیگ اهمیت دادن به رسانه ها] دو سه انجمن با امتیازی برابر حضور دارند که اساسن هیچ اعتقادی به رسانه ندارند.
  • چهره هفته : روح الله بلوچی ، بخاطر راه یابی یکی از عکس هایش به جشنواره بین المللی عکس روژان
  • کاریکاتور : توکا نیستانی
نظرات 1 + ارسال نظر
بهشب چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:25 ق.ظ http://behshab.blogsky.com/

با این برادر گزارشگر ایسنا چند مورد گفتگو کردم اما مثل اینکه نقدهایم تاثیر نداشته،

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد